tisdag 22 januari 2013

Snygg ordning

När man bor trångt måste var sak ha sin plats - annars blir det lätt kaotiskt!

Jag fick en trevlig bok av dottern i julklapp som jag snabbt läste från pärm till pärm. Den var med andra ord oerhört lättläst. Boken hette Underbara Clara; Vintage pimp och Hemmafix och var egentligen inget för mig som är totalt ofixig. Men den var rolig att läsa och hade en massa tips som många nog kan ha användning för. Jag tror att jag fick boken eftersom jag ihärdar att läsa Underbara Claras blogg, trots att jag blir hånad för det av mina mer seriösa vänner.

I boken beskriver Clara hur man med ditten och datten kan fixa till gamla saker så att de blir som nya. Man kan till exempel köpa lite papper, klä in en låda så att den blir så fin att den blir en prydnad för hemmet.

Lite inspirerad av Underbara Clara blev jag nog, trots allt, för när jag besökte det stora varuhuset och fick syn på jättefina lådor köpte jag en! Får bli förvarningsplats för oskrivna kort. Jag köpte alltså en låda som var omklädd redan från början och missade Claras budskap helt och fullt. Det är ju fixandet med lådan och omklädandet som är det kreativa - inte lådan. Om jag skulle berättade detta för Clara (vilket jag inte kommer att göra för jag känner inte henne) skulle hon bli väldigt besviken på mig.

Men hennes idéer ledde i alla fall till att jag fick ordning och reda och en bra förvaringsplats för mina kort.

1 kommentar:

  1. Jag blir inte alls besviken. Jag blir glad =)
    Men jag tycker att du ska hälsa dina mer seriösa vänner från mig att de borde göra sin hemläxa och läsa bloggen ;)

    SvaraRadera