onsdag 27 februari 2013

En ovanligt jobbig dag

Ibland, när jag missat något av mina vanliga gympapass, brukar jag gå på lunchgympa på onsdag. Ett trevligt pass - kortare än de vanliga, lugnare och mjukare.

I dag träffade jag maken efter gympan, promenerade sakta genom stan, tittade lite i några affärer och åt en enkel lunch. Sen gick vi på bio.

Berättelsen om Pi

Vi såg den fantastiska filmen "Berättelsen om Pi"****. Filmen handlade om en indisk pojke i sjönöd och alla de strapatser han råkar ut för. En saga, en fabel, med fantastiska effekter - väl värd att se. Den ficka fyra Oscarsstatyetter. Andra gången den här veckan som vi tittat på en 3d-film.

Suraj Sharma som Pi. I bakgrunden: den bengaliska och helt datoranimerade tigern Richard Parker.

Sen handlade vi lite mat och åkte hem efter en ovanligt jobbig pensionärsdag.

1 kommentar:

  1. Jag går inte ofta på bio nu för tiden men den här filmen ville jag se eftersom jag läst boken och hade svårt att förstå hur man kunde göra film av den. Jag håller med dig - en klart sevärd film.

    SvaraRadera