fredag 1 februari 2013

Hänga

Det är trevligt att bo i samma stad som dottern, vara ute och "hänga" med henne och äta gemensam lunch.
Bild på Orionteatern på Söder
När jag äter ute tycker jag nästan alltid att portionerna är för stora. Har man en gång lärt sig att äta upp det som finns på tallriken, blir det då lätt att man äter för mycket. När dottern och jag skulle beställa vår lunch frågade jag därför om vi kunde få dela på en portion - det fick vi.


Varje gång detta inträffar funderar jag på varför man inte kan få välja mellan liten och stor portion. Jag blev därför glatt överraskad när jag, kvällen efter vår lunch, tittade på nyheterna på TV och såg att nu ska man försöka komma tillrätta med att det slängs så mycket mat. Det ska man göra genom att ge möjlighet att välja om man vill äta mycket eller lite när man går på restaurang  - i Kina!

1 kommentar:

  1. Det är så roligt att få hänga med dig med och ett perfekt sätt att upptäcka nya kvarter tillsammans!

    SvaraRadera