onsdag 13 februari 2013

La Louve

Jag lyssnar mycket på P1 - bland annat programmet Stil. Så fort jag inte kan sova ligger jag och lyssnar på samma program om och om igen (lite meditativt). Ett avsnitt jag lyssnat på åtskilliga gånger heter Trädgårdar och handlar om kända kläddesigners trädgårdar.

luberon-nicole-de-vesian-5

Där berättar man om trädgården La Louve, i Provence. Är man det minsta intresserad av trädgårdar (och jag är mycket intresserad av att titta på vackra trädgårdar) måste man åka dit - säger man i programmet. La Louve är en privat trädgård, öppen för allmänheten ett par tre gånger per år.

Till slut, när jag lyssnat på programmet Trädgårdar si så där 20 gånger, bestämde jag mig för att försöka få biljetter. Jag letade rätt på adressen skickade ett mejl och frågade om jag kunde köpa två biljetter. Det gick bra. Så nu har jag en timmas trädgårdsbesök inbokat i slutet av april. Spännande, spännande.


Nästa förberedelse (för att få den rätta känslan) var att titta på ett antal "må bra" filmer där handlingen utspelar sig i Provence. Jag har också lånat hem några reseskildringar och böcker med förslag på resrutter. När jag har plöjt igenom alla böcker är det väl bara franskan som återstår men hur lätt blir det?.

1 kommentar:

  1. Låter trevligt. Betydligt trevligare än influensa./Åsa

    SvaraRadera