lördag 27 april 2013

Figurer i honung



När det saknas allmänna kommunikationsmedel blir det till att gå och med min nya kärra var det inga problem att förflytta sig 12 km till Roussillon. Vi klarade det på mindre än fyra timmar och vi var inte ens trötta när vi kom fram - men våta. Dagen började med regn och sen fortsatte det regna nästan hela dan. LÅ gick i klädd i badbyxor (under regnstället) för att vara garderad om regnet inte skulle upphöra.


På vägen till R passerade vi en bro som var över två tusen år gammal. Vad har vi i Sverige som är så gammalt, kan man undra. Kanske hällristningar? Vi korsade också en väg som jag känner mig mycket bekant med, pilgrimsleden till Spanien.




I Roussillion finns den röda jorden och det fanns också en kortare vandringsled mitt inne bland ockrabergen. 



När vi gått runt i R ett par timmar och klockan hunnit bli sju (då öppnar restaurangerna) åt vi en god middag. Jag åt lamm till huvudrätt och beställde figurer i honung till efterrätt och  funderade på vad figurer i honug kunde vara. När efterrätten serverades insåg jag att jag hade gjort en liten felöversättning. Jag hade beställt fikon i honung - inga figurer.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar