tisdag 30 april 2013

Osnodd

Allt jag skulle ta med på resan skulle jag få bära själv. Därför gällde det att inte ha för tung packning. Skulle jag ta med reselakan, sommarklänning, baddräkt eller regnbyxor? Jag valde bort regnbyxorna - fel, fel, fel. Jag  skulle gjort precis tvärt om. Nu har det öst ned i tre dagar och regnbyxor skulle varit till stor nytta men sommarklänningen känns aningen onödig att släpa runt.


 Aix är en både fin och mysig stad med mycket folkliv. På väg till hotellet var det näsan trängsel och några kvinnor stötte ihop med mig, gång på gång. Jag släppte förbi dem men strax var de tillbaka igen - märkligt. Plötsligt stack de fram en karta rakt i magen på mig och frågade efter något. Eftersom jag inte förstod vad de menade och även om jag hade gjort det skulle jag inte ha vetat var det låg, sa jag bara "Nej" (No) och drog mig undan och då, när kartan försvann, fick jag se att min handväska var öppen. Turligt nog hade inget försvunnit (portmonnän sitter dessutom fast med ett specialband som jag köpt på Designtorget).  Intressant upplevelse, som gav viss erfarenhet och beredskap, och som slutade bra.





2 kommentarer:

  1. Hej, var det en Osnodd? :)
    Mvh Malin på DesignTorget

    SvaraRadera
  2. Vilken tur du hade att du inte blev av med pengarna i början på resan!

    SvaraRadera