fredag 26 april 2013

Nu är vi fast



 I Bonnieux är det precis så fint som man föreställer sig att det ska vara i en fransk by. Husen klättrar, bokstavligt talat, uppför bergen. Alla hus är av sten eller reviterade i beige och överallt finns det murar, valv och trappor. Dessutom är utsikten i Luberon något alldeles extra.

I en och en halv dag har vi strosat omkring här i härligt väder och njutit och så har vi besök i trädgården La Louve, som också var alldeles extra. Vi fick höra att huset och trädgården är till salu - för 3 till 5 miljoner Euro!! En dam som var med på visningen hade funderat på att köpa det men ändrat sig när hon insåg att hon behövde ha två trädgårdsmästare som varje dag kom och klippte buskar och skötte om det hela.










Vi har också försökt ta reda på hur vi ska ta oss vidare till Roussillon. Det blir inte lätt. På grund av vägarbete är alla bussförbindelser till och från Bonnieux inställda efter klockan åtta och till Roussillon finns det överhuvud taget inga bussförbindelse. Vi verkar vara fast här men man skulle kunna vara fast på mycket sämre ställen - varför klaga.


3 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter! Vilken tur att du är tidlös!

    Tyvärr kan jag inte se de bilder du lägger upp nu när du är i Frankrike.

    SvaraRadera
  2. Det ska bli kul att få se bilderna sen! Det låter som ni har det riktigt bra!

    SvaraRadera
  3. Jag vet inte varför bilderna inte syns. Får försöka fixa det näe jag kommer. Det är första gången jag bloggar från iPad och hos mig syns bilderna - ibland.

    SvaraRadera