söndag 29 september 2013

Eftermiddagsaktivitet

Lördag är krattning i Vinterviken (så här års) men sen är jag ledig och kan göra vad jag vill!! Så skulle jag ha tänkt för några år sedan och gör fortfarande. Det är som jag är mer ledig på lördag och söndag än andra dagar fastän jag är ledig veckan lång om man undantar att jag hämtar barn måndag och tisdag och går på kurs onsdag och torsdag (ingetdera tar dock en hel dag). Men när ska jag hinna gympa?

När jag kom hem från Vinterviken i lördags åt vi en snabblunch, sen kastade vi oss på buss och tunnelbana och hann till biografen Victoria på Götgatan på mindre än 30 minuter. Varför hade vi då så bråttom? Jo, vi skulle hälsa på Monica Z (****). En mycket bra film. Fin musik, bra skådespeleri och igenkännandes glädje. Samtidigt innehöll den mycket som jag inte kände till och ett stort mått av vemod. Jag kände mig mycket berörd när vi kom ut på Götgatan igen.

Utanför biografen var det fortfarande ljust - och vi kunde sakta gå genom stan - och ändå komma hem i så god tid och slapp missa halvåttanyheterna. Eftermiddagsfilmer är verkligen något för oss pensionärer!


1 kommentar: