söndag 16 februari 2014

Botten på topplistan

"Vilken är världens bästa bok? En förgiftad man av Peter Robinson" - står det på framsidan av boken jag fick av dottern i födelsedagspresent.


Hur kan man skriva något som är så fel? Det var en av de sämsta böcker jag läst. Mångordig, svamlande, ospännande, dåligt språk (översättning), ett evigt upprepande och vindrickande.

Dotterns goda tanke att jag skulle få en trevlig och spännande avbrott från de lite tunga böcker jag läser i bokcirkeln ledde i själva verket till att jag ser fram emot nästa bokcirkelbok - och det är ju bra!

1 kommentar:

  1. Inspirerad av ett av dina tidigare blogginlägg har jag lyssnat till "En dans på rosor" av Reginald Hill. En trevlig lyssnarupplevelse. Nu ver jag att jag inte behöver ägna tid åt Peter Robinsons bok. Just nu lyssnar jag till "En man som heter Ove". Den är inte så dum.

    SvaraRadera