onsdag 28 maj 2014

Antroposofland

Jag blev rekommenderad en tur längs gamla E4 till Järna och Hölö och vidare till Mörkö. Personliga rekommendationer brukar vara bra och jag noterar dem direkt i min telefonapp så att jag kommer ihåg dem. I går satte vi oss i bilen för en rundtur i det Sörmländska landskapet.


Sörmland är en av mina många vita fläckar som nu delvis har blivit grön (och gul). Vi åkte genom ett härligt, vackert kulturlandskap. Maj är nog den absolut bästa tidpunkten för utflykter.

Vi stannade i Ytterjärna och gick runt i antropofosernas värld i flera timmar. I Järna har man verkligen lagt ned tid och färg för att få husen att bli som levande varelser. Jag blev så fascinerad av stället att jag frågade efter sommarkurser. Det enda de kunde erbjuda var fermentering och det får nog vara för min del - kanske ett annat år.

Här kommer några bilder från antroposofland.











1 kommentar:

  1. Jag trodde det hette antroposofi och antroposofer, alltså med a (inte e)
    Agneta

    SvaraRadera