lördag 6 februari 2016

Fel svar

Ibland tycker jag livet blir lite onödigt krångligt - eller är det vår moderna it-teknik som krånglar till det?

När jag fick en padda i julklapp ingick en adapter till kamerans minneskort. Fungerar bra till min kamera. Men ganska ofta tar jag kort med telefon (av märket Sony). Då funkar inte adaptern.


För att kunna använda telefonens kort köpte jag därför en ny adapter när ni var i NY. Den passar till kamerans och till telefonens minneskort men går ändå inte att använda - drar för mycket ström!


I specialaffären för paddor (ingen zoologisk affär) fick jag följande besked när jag ville ha hjälp: "Du kan aldrig föra över kort från din telefon till paddan".


Jag kände mig inte nöjd med svaret utan fortsatte att fråga tills det kom fram en annan expedit och sa att jag kunde köpa ytterligare en adapter till mitt minneskort och sätta in den nya apaptern i min gamla adapter - då skulle jag kunna fota med telefonen. Bra svar - jag var nöjd - och köpte adapter nummer tre för 46 kr.

Men varför svarar man så kategoriskt på något man inte känner till?

 

Nu gäller det att adaptera adaptrarnas möjligheter. Här är beviset att jag kan!

1 kommentar:

  1. Varför inte satsa på en systemkamera och ett fotoalbum?

    SvaraRadera