lördag 14 februari 2015

I god tid

Efter min lilla svacka kände jag mig i fin form för ett museibesök. Hela "min klass" skulle till Moderna museet och titta på Louise Bourgeois-utställningen. Vi hade förberett oss grundligt - film och föreläsning. Dessutom hade jag själv läst en tidningsartikel som hade publicerats inför utställningen.

Jag var ute i god tid, mycket god tid. För att inte behöva stå ute och vänta promenerade jag "halva vägen" men kom ändå tjugo minuter för tidigt och hade gott om tid att titta på "mama" - jättespindeln som jag senast såg i Bilbao.

Det samlades fler och fler besökare utanför ingången men inte en enda från mig klass. Till slut bestämde jag mig för att ta en kopp kaffe medan jag väntade.

Men jag blev inte insläppt! Utställningen var endast öppen för pressvisning - inte för vanliga besökare. Först då insåg jag att jag hade kommit mycket mer än tjugo minuter för tidigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar